Pages

Wednesday, November 11, 2015

Bromo Trip lagi: Padang Savana

Padang Savana, Bromo
Saturday, 31 Oct 2015


Actualy, aku dah pasang angan-angan before sampai Bromo lagi, konon-kononya nak buat macam-macam aksi pelik kat sini tapi... kedatangan kami kali ni agak mengecewakan. Sampai aku pun rasa tak sanggup nak keluar dari jeep dek tahap kepanasan yang membakar sewaktu kami sampai di sini. Tapi bukan itulah penyebab utamanya. Barangkali jika savana yang aku impikan seperti pertengahan tahun lepas mungkin aku takkan teragak lansung nak keluar dari jeep kami dan menghayati keindahannya. Tapi ternyata, keindahan yang lepas hanya bisa dinikmati dikala musim tertentu sahaja. 

Teringat kata-kata kak Syu, geng hiking kami yang baru pulang dari Semeru bulan September yang selepas. Katanya, most of  padang savana sudah terbakar. Dan sekarang, aku akui kebenaran kata-kata Kak Syu. Emmhhh...


Savana yang terkini

Sebahagian Savana yang masih kekal keindahanya

Cuaca cantik tapi kepanasan yang melampau telah membakar hampir separuh keindahan di padang savana bromo ini

Kering kontang sudah

Kesimpulanya. the best time to visit padang savana is between May to June sebab selain cuaca yang tidak terlalu panas, musim ini jugalah dikatakan edelweiss mula mengumtumkan senyumanya. Haa, wish I could repeat that beautiful moment.

Kami spend tak lama pun, cuma kasi chance kat mira & Diana yang first time sampai sini. After 15mins, kami mula bergerak ke Bromo Permai for breakfast.


Our late breakfast @ Bromo Permai

This is not the end... after this kami akan ke Madakaripura.

To be continued.

1 comment:

  1. saya ingat first time datang sini masa 2013, sangat hijau dan cantik..sayang pulak dah jadi cmni kan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...