Pages

Wednesday, January 2, 2013

Welcome New Year 2013






Lot of things happened in 2012… suka, sedih, duka, tension, boringgg, happy sangat and macam-macam feeling yang aku tak dapat nak gambarkan tapi yang berlalu tetap berlalu… biarlah menjadi kenangan… yang bakal mendatang, word hard for it, OK.


Last Year 2012…

Happy… sebab banyak sangat benda aku harapkan menjadi… Cuma a few things I’ve to work hard this year to achieve… chaiyok chaiyok

Sedih… sebab officially aku dah tender from Aker… 1 month ago, a very tough decision I’ve to made, but I’ve to. Macam-macam boss aku buat nak pujuk aku tapi aku, still with my decision. Boss cakap “Reason aku unacceptable”… takkan kalau personel reason pon nak citer kan. Lot of things I’ve to let go… my remaining bonus, my referral program money, good friends etc… tapi aku berpegang kata-kata seorang sahabat. 

“Kita tak akan dapat semua benda dalam suatu masa, so, buat keputusan yang terbaik”

So, to me, money not everything walaupun in real world today, everything needs money...hahaha. My aim… enjoy with what I’m doing is more satisfaction. Insyallah, aku dah buat keputusan yang terbaik & aku pasti setiap yang berlaku ade hikmah nye.

Memang mula-mula tu agak tak best sebab aku tak enjoy dengan kerja yang aku buat tapi disebabkan collegues yang very sporting, understanding & memang best lah buat masa sekarang… rasa berat plak nak mengorak langkah. Tapi bagi aku kat mana-mana pon boleh happy as long as you know how to accept the changing environment.

Happy… Alhamdulillah, homeloan aku dah lulus… cuma nak decide which bank offered the best rate… kalau takde aral melintang by end of this month, I will sign the S&P of my 1st House at Puncak Saujana Kajang… Insyallah


What will happen or going to happen this year 2013…


Continue improving myself to a much much better person… ayat cliché every time new year… hehehe

Moving to New Company… next month, Insyallah 

My Transjava vacation… Hopefully, good weather, good view & trip runs smoothly… Insyallah

My trip to Ho Chi Minh City… can’t wait for shopping

My big plan this year… to conquer Gunung Mulu, Sarawak

My 1st Umrah trip… Ya Allah kau permudah kan lah urusan ku

One month, one mountain mission… already listed but still in planning

Already sent the PI application… hopefully to sit for the PE examination

100 posts in a year

And many more but I think not necessarily to list here


My big plan this year


Whatever it is… semua ni rancangan Allah, kita manusia hanya merancang, hopefully Allah janji kan sesuatu yang terbaik untuk aku.

Insyallah, pray hard for my planning to happen.



6 comments:

  1. wak pon nk ucap selamat tahun baru muger dimurahkan rejeki senantiasa.. aminn.. dn wak mintak maap kalo de salah silap tekasar bahasa yee.. ehHHhee

    ReplyDelete
  2. Sama-sama lah kita yea Wak :-)
    Enjoy reading you photo blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. hi ...g mane pas resign dr aker..aker ok ke...sy br nk masuk minggu dpan...tu yg gogoling kt tenet terserempak ngn blog nei..sy electrical

    ReplyDelete
  4. Aker OK jer cuma sekarang takde project :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy based kt port klang...kt port klang pn xde projek ke..project engi.eer elektrikal...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...