Pages

Monday, May 23, 2011

Sepang Gold Coast @ Bagan Lalang

14-15th May 2011
Bagan Lalang

Masa sibuk2 discuss nak buat party bujang Ezza kat mana suddenly idea nak gi Sepang Gold Coast tiba-tiba jer datang. Aku dapat idea pun lepas dengar citer Rene, my ofismate cos dia baru jer balik makan angin kat situ 2 weeks before. So, masa Gojes cakap jer, aku trus suggest Bagan Lalang. Luckily, semua agreed Cuma dua orang je lah tak dapat join kali ni… as usual Cik T-rah, Julie (yang aku masih tak sure apa sebab sebenar nyer), Yat (maybe tak dapat greenlight from her husband… I guest)…& Intan (eh…ni dah out of list kot… hehehe, whatever).

Anyway walaupun tanpa kehadiran kalian yang lain our party sill going on and superb best. Dalam kesibukan aku mengejar dateline untuk PIR issuance last week for Samarang projek, masih sempat lagi tu, bercanda dengan rakan2 GGK yang sememang nyer hot n adventure (ye ke???). Apa yang pasti kali ni Kay dapat follow plak setelah sekian lama menyepi dari activity kami.



Sunset view at Gold Cost Beach



Slowly... It's getting dark



The clouds start turning into reddish... gorgeous


Kita orang sampai Bagan Lalang dalam pukul 6 ptg macam tu. That time, Huzz, Kay, Ezza n Amy dah sampai pun and busy setup khemah. Kita orang nyer camp agak jauh ke hujung sikit cos masa kita orang sampai tu… memang dah full space yang kat bawah pokok. So, we had no choice, setup our camp dekat open area skit… OK lah tu… the view was still awesome. Asalkan menghadap laut and dapat menikmati angin sepoi2 bahasa… cukup daa. So, next time if you're planning for a camping better come early so that, you will get a better & nice place for camping.

Khemah tak amik masa nak setup, yg amik masa nyer nak menyalakan bara BBQ. Kebetulan masa tu Huzz n kay menghilang jap, aku pun tolong lah Amy buat apa yang patut. Tak lah susah mana pun nak hidupkan api nyer… semua peralatan pun dah ade… cume rajin ke tidak yea. Lepas dah Berjaya, Huzz pun balik tolong sambung apa yang selebih nyer (kata pakar kan). So, duk lah Huzz sampai malam membakar… kami nie Cuma sumbang kan perut jer. Again aku nak puji, memang sedap giler resipi BBQ Gojes nie. Memang rasa tak puas menikmati nyer (ayat standard).



Sempat captured sosej & udang jer... masa nie dah kenyang makan ayam


Bachelor's party for Ezza... She's getting married soon


Malam tu lepas makan2, kami pun memulakan activity Night photography kita orang yang dah lama plan. Tak banyak ilmu yang aku dapat turun kan… hehehe… tapi at least korang dah belaja skit2 cara nak setting camera in manual mode & function for certain button. And paling penting korang dah belaja cara2 nak eja nama korang dengan betul…. Thanks Gojes for being great teacher malam tue. Sangat teruja yea. Anyway, we’re really enjoyed the night activity walaupun terpaksa menjadi mangsa Nyamuk yang bermaharajalela malam tu. Disebabkan nyamuk juga lah aku cume dapat tido 3 hours jer… emmmhh… tu pun setelah membuat huru hara kejap gara2 nak cari port yang selesa nak tido. Sorry geng… aku memang allergy skit. Last2 masuk tido dalam khemah sampai cerah sudah nyer… tak hingat apa dah lepas tu.



You can park your car at the roadside & camping on the opposite side



Too many people spending their weekend here... overnight camping & BBQ


Hopefully we can arrange another BBQ party next time with more adventurous activity.


3 comments:

  1. silap fakta... aku ada je kat situ bergmbo ngn Amy... yg hilang dgn Huzz ialah Ezza... sekian terima kasih

    ReplyDelete
  2. huh, akula yg mjadi mgsa mlm nk tdo tu, dah sdg elok je aku nk nyenyak boleh lak die kt sblh bgun menggaru mcm cipanzi...pastu sebok bukak periuk kt dapor, makan krak kruk krak kruk...
    nway, camping tu mmg besh.. pasni mmg kna repeat, wajibb!! bbq tu pon wajib ulang!!
    pasal eja name tu aku bukan nye cigu, cuma aku mmg sgt teruja nk wat seme2 name kite.. demi korang aku rela...huhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...