Pages

Thursday, January 20, 2011

Miri…I’m back


Tuesday, 11th January 2011
Miri, Sarawak


After about 6 months I left Miri…..now, I came back. But, this time not for work tapi cuti-cuti Malaysia. Opppss…not Miri but Mulu. But still I had to transit kt Miri since takde direct Flight form KL to Mulu. So, terpaksa juga lah stay overnight kat Miri before to Mulu. It’s OK…boleh beli barang2 yg nak di bawa ke Mulu n sambil2 tue jalan-jalan cuci mata lah. Since, 5 of us…opppss 4 jer (lupa plak) dapat flight paling awal pukul 7.10am, so, we had a lot of time to spend kat Miri before the next group flight.

Reached Miri around 9.30a.m, lepas dapat Perdana kita orang pun gerak ke Laksa Sarawak kt Hole no. 12 tak salah aku….nun di Pulau Melayu. Atas permintaan Cik Julie, Fad n K. Location still the same, nothing change. Tapi aku Cuma notice kali Laksa dia letak dalam Claypot... dulu2 dia letak dalam mangkuk plastic biase jer. Apa yang spesel nyer Laksa Sarawak ni….dihidang bersama udang yg fresh and ditambah pula dengan Sambal belacan + Limau Kasturi sebagai pelengkap nyer. Tapi memang ini lah yg the Best aku pernah rasa kt Sarawak….hehehe lagipun kt kedai ni je pun yg aku makan Laksa.



Kedai Laksa Sarawak yang sedap tue....nearby Hole no. 12


Spectacular view....Location yg agak strategik...tengah2 Padang Golf


The Best Laksa Sarawak...Hole no. 12


Really missed the taste after 6 months


After puas makan2 n layan aksi Hindustan Julie n K kt Padang Golf, kita orang pun check-in kat Park Hotel. Budget Hotel but it’s OK for one night stay. Pukul 2.30pm macam tu sambung jalan-jalan balik kt Bintang Plaza to complete the food checklist.

Lepas habis shopping, sempat juga aku singgah Ikhwan, minum petang before to our next destination. Suatu masa dulu...ni lah tempat kami lepak untuk makan2...breakfast, lunch n minum petang juga. Sempat juga lah passed by MMC ofis tapi tak singgah pun memandang kan dah nak pukul 5pm and I guest dia orang pun dah balik. Sebenar nyer aku malas nak terserempak dengan KLMJ aku jer...hehehe.



One of my favourite shop kedai Roti Ikhwan....kat Miri ni susah skit nak cari Roti yg ada tanda Halal, luckily Ikhwan ade franchais nyer sendiri


M-City Suite, 1st place aku stay kt Miri before tranfer to Pulau Melayu...a lot of wonderful moments with Mariam n Kak Yati


Next destination…The Grand Old Lady…the first Oil in Miri. Location nyer at Canada Hill just in front of Petroleum museum. Dulu2 aku slalu juga ke sini, hiking with Wida n jalan2 amik gambar with Mayam n Kak yati….tapi semua tinggal kenangan je sekarang. Aku rase dah brape Gigabyte koleksi gambar aku kat sini jer.


The first Oil in Miri


Kenangan yang wajib diabadikan kt sini


The Grand Old Lady....aku rase dah berlambak gamba aku kt atas tempat nie


Muzium Petroleum....tempat wajib pergi kalu dh sampai sini


Gagah nyer mereka suatu ketika dahulu


Bagi aku ni tempat wajib kalu korang datang Miri…belajar skit pasal History of Oil in Malaysia.

Kita orang stay lama juga kat situ, sampai sunset…. Sungguh nyaman menikmati Beautiful View of Miri from here.


Fantastic view from top of Canada Hill


Jam dah pukul 6.30pm ni...rase2 nyer budak2 next flight sampai pukul 7pm nie. So, aku pun call Wida datang pick up Fad, Julie n K to Muara... while me, gerak ke Airport amik 4 orang lagi…kesian flight delay.

Malam tu our Dinner is Lalapan. Semua yang datang pun tak pernah tahu apa benda Lalapan tu…so sekarang merase juga kan. Bagi aku Muara is the Best Lalapan in Miri City ni…of cos sambal belacan nyer yg sangat sedap.


One of my Favourite food mase stay kat Miri...Lalapan Muara


Semua pun first timer kat sini kecuali Pn Wida yea


Sampai2 jer semua pun borak2 sampai tak ingat. Lama tak jumpa lah kata kan. Best jer nampak macam semua dah bersatu balik. Kami sempat kenal dengan Kembar yat, Hairani nama nyer. Cikgu kt Sekolah Menengah Miri. Apa yang pasti...aku, yat n yani ade persamaan yang amat ketara...Tahi lalat yang manis kt atas bibir...hehehe. I like.


The best Lalapan in Miri town...


Sungguh banyak KLMJ sepanjang aku keje kt sini. Wish I had another chance to work here again….hahaha.

Next...Mulu, the Land of Magic.




3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...