Pages

Monday, July 25, 2011

After 2 weeks...


25th July 2011

Today, entah mengapa, after 2 weeks I really feel that I’m not really enjoyed with what I was doing right now. Bukan nye aku menyesal dengan apa yang aku dah buat selama ni tapi task yang diamanah kan kat aku. Memandangkan aku baru lagi and memikirkan kerja aku buat ni adalah satu amanah… I was trying my best to push whatever uneasy feeling arising from my dissatisfaction. But that was 2 weeks ago… Aku akui aku bukan lah pelakon terbaik di abad ini… buat kerja macam terpaksa.

Ok... honestly, aku bukan nak tunjuk aku ni hebat sangat jauh skali nak tunjuk pandai buat keje… yelah ade 5 yrs experience je pun tapi, at this time I need satisfaction...I expecting high level of work to be done not preparing something that I already familiared with for many years and yet suitable for fresh and entry level enginner… which I think not really suited me at all at this time since I was involved in big project (greenfield). But, if it is a small project and only modification… honestly I don’t mind. Come on… how can u hired me just to do simple field instruments & more precisely malay word “renyah”.

Hari ni aku sempatlah tebal kan muka jalan2 kenal2 dengan a few senior engineer with the help of my junior. So, aku sempat lah borak2 with one Telecom engineer ni and He really needs someone to assist Him in Telco… since kata keje terlalu banyak sampai tak cukup tangan. Aku plak memang dari masuk memang dah request nak buat Telecomm memandangkan Instrument Enginner macam dah ramai sangat yang baru masuk but Telco still out of person. Tapi macam mana lah Boss boleh cakap kat aku dah cukup orang. Since background aku pun Telco so, aku memang prefer sangat lah nak buat keje tu plus aku memang dah pasang angan2 tinggi melambung nak buat Ir.

Dulu2 masa aku kat mmc pun aku memang assist senior buat Telecomm juga but since mmc tak byk big project cume banyak modification jer so Telecomm punye scope memang limited and I ‘ve no choice… need to do Intrument as well. But honestly, memang fun juga buat instrument ni… a lot of things aku belaja… boleh dikatakan semua field instrument, valves & system aku dah pernah merasa buat. Dari yang traditional system “pneumatic” sampai lah yang canggih sekrg ni “electronic” aku dah merasa buat. Dulu mula2 macam nak nangis hentak-hentak kaki juga… tapi bila dah lama2 tu macam dah jatuh cinta. Aku sanggup tolak offer UIA nak further study kt oversea semata-mata kerana O&G.

Today juga aku beranikan diri send email to my Boss asking His permission to involve in other project yang involve in Telco. Takde lah panjang mana pun karangan aku tu tapi cukup lah menyatakan isi hati ini yang masih tak mencapai kepuasan tahap minima for over 2 weeks. Actually before sending email, aku dah slow talk dengan dia pagi-pagi lagi dah and last week juga… I kept saying the same thing. Yang aku tak faham, He still insist me to assist on Mechanical package, fuhh. Dulu during interview & before assigning any project to me you promise… I can choose what I want to do… and I already requested and highlighted to you before this.

Biasa lah manusia memang tak pernah puas dengan apa yang ade… physically alhamdulillah aku bersyukur dengan apa yang Allah kurnia kan walaupun at certain point sering kali menjadi bahan kawan2 yang menganggap aku tak cukup sempurna. Bak kata pepatah omputeh “Nobody’s perfect”. Tapi apa yang aku tak puas hati lagi sekarang… kepuasan dalam mencari ilmu. Aku ade citer kat kawan2 aku juga pasal problem aku yang agak kritikal ni tapi semua pun macam tak really giving a 100% support on me…. Semua pun cakap” bagus lah keje senang, tak payah nak piker susah2”… “ Relax lah, baru jer 2 weeks je kan takkan dia nak bagi keje hebat2, cool down babe”… erkkk... aku bukan macam tu kot. Luckily junior aku yang hyperactive give 100% support on me to speak up.

Actually if it is only for a short duration is OK but when I looked at the project schedule, scope of work & the DSR… I’ve nowhere in 6 months if I keep silent and do whatever given. They already assigned the task and that will be your job for the entire project duration. Young engineers (less experience) handle much better work than you.



Inilah perasaan saya ketika ini... can someone cheer me up


Aku akui tak semua yang kita impikan, harapkan & angan2 kan akan tercapai atau termakbul tapi aku yakin boleh direalisasikan jika kita tekad, usaha & tawakal. Insyallah… Nothing Impossible in this universe.

Hopefully tomorrow something unexpected & good things will happen to me. I really hope He really cared about what I was thinking.

Ya Allah engkau kurniakan lah kekuatan kepada Hamba mu yang lemah ini. Ameen.



2 comments:

  1. errrkkk...
    more likely ku terasa spt ku yg slalu gelakkn psl physical ang ckp kaki and tgn p*****..ritu pun ang dah bising, so soowwwiiiee...
    part keje tu 100% support weh but for u seems like me am not supportived,sori gak arr..(ku rs msuk lam ant kwn yg ko mksudkan) nway, wish u all d besh in wateva u do!

    ReplyDelete
  2. Alamak jangan lah amik hati plak... aku luah kan apa yg terpendam jer... peace (^_^)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...