Pages

Thursday, December 31, 2015

Selamat Tinggal 2015


Pejam celik pejam celik, hampir nak berlalu sudah 2015. Pantas betul masa berlalu kann. Tak terasa pun, tahu-tahu, eh! dah nak masuk new year, 2016.

Banyak juga benda yang aku nak buat, tak tercapai tahun ni. InsyAllah, will try to work hard for next year. Fighting.

Trip paling best tahun ni, of cos lah trip Rinjani + Lombok. The most memorable trip for this year. Banyak betul kenangan manis sepanjang trip ni. All GSH except sorang berjaya menawan Puncak Rinajani. Alhamdulillah. What a sweet moment with all GSH, kak Syu & TSB. Kami dapat kawan baru. Dan sampai sekarang kita orang masih still keep in touch thru Telegram group. And the next hiking trip pun InsyAllah, kami akan bergabung lagi. Hopefully, ada chance nak repeat Rinjani lagi. Really miss Rinjani very much. Kalau tanye aku, no regret & I love it. 




Trip paling kecewa tahun ni trip ke Nepal sebab tak dapat sampai dengan jayanya di ABC. Tapi aku malas dah nak explain apa yang terjadi sebab rasanya nanti lagi ramai yang tak setuju dari nak support statement aku. Anyway, still in the process improving to learn the concept of redha & tabah. Ya, aku memang tak kuat bab-bab macam ni. And aku tahu ada jer yang macam aku juga, tak puas hati tapi... biarlah masa menentukan segala-galanya.




Trip Bangkok jatuh trip ke-2 paling best sebab barulah rasa kepuasan buat trip backpackers sendiri pergi Thailand. Kalau sebelum ni aku follow company trip pakai package, banyak sangat yang tak puas hati. Dan trip kali ni banyak betul unexpected things happened during our journey. Alhamdulillah, semuanya berjalan seperti yang dirancang. Wish could repeat again sometime.




Trip ke Cameron dengan famili tahun ni yang paling ngeri yang pernah aku alami. Boleh kata sepanjang perjalanan kami turun dari Ringlet, ada tanah runtuh. And Alhmadulillah, we survived.

Perkara paling tak best tahun ni, economy O&G semakin tak tentu hala. Dan akibatnya, banyak company yang terpaksa let go some of their staffs sebab nak terus survive. And it did happened to my company too. And next year also will be tougher if no more project coming in sebab dengar nya Mac akan ada lagi yang kena buang, aduh.

Buang orang satu hal, economy kat Malaysia ni pun aku rasa makin kritikal. Semenjak pengenalan GST last April, aku rasa semua harga barang dah makin naik. Yang terkini isu kenaikan tambang public transport. Eventho, aku bukanlah pengguna tegar public transport but still aku masih terasa juga keluhan para sahabat yang masih menggunakan khidmatnya. Kau encourage orang naik public transport bila harga minyak & tol naik tapi tak lama lepas tu, ko naik kan tambang public transport pulak. Huh.... I JUST DONT UNDERSTAND.

Harga tol naik mendadak. Paling aku tak boleh blah, tol sungai Balak yang naik 80% tu macam tak patut jer. Itu bukan tempat hot spot pun kau nak naik kan harga tol. Tak boleh fikir ke, huh. Marah sangat bunyi je kan tapi sapalah aku nak argue benda ni kan. Tapi yang penting Malaysia masih aman, whatever.

Banyak betul kenangan suka duka silih berganti, chewah, ayat tak boleh blah.

Hopefully, semuanya baik-baik saja untuk tahun mencabar 2016. No Bonus, No Increment... tapi harga barang makin naik... eh silap, semua pun naik lah.

Semoga Allah SWT beri hidayah kepada pemimpin-pemimpin kat Malaysia.

Semoga ekonomi O&G kembali pulih seperti sedia kala.

Thank you very much kepada yang sudi membaca story of my life... life thru my beautiful journey.

Take good care of yourself & family and wish you all the best and success in the next Year.


Bye Bye Bye 2015


Selamat Tahun Baru / Feliz Ano Novo / Happy New Year! 


1 comment:

  1. Selamat Tahun Baru 2016! I've always enjoyed reading your posts. Keep on writing!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...