Pages

Tuesday, May 12, 2015

Larian Pekerja Muda

Saturday, 9 May 2015
Persiaran Perdana, Presint 2, Putrajaya

Starting Point: Kementerian Kewangan


Last saturday, for first time, for this year, aku join 10km running. Itu pun sebab mengenangkan nak kena panjant KL tower this coming weekend & gunung berapi hujung bulan ni. Aku gagahi juga lah nak join, konon-konon nak practice lah kan. Sebab dah lama tak lari atas jalan tar ni, tune pun ke laut. Dah lah aku start 20min lambat. Alhamdulillah, I did it in 1 hr 25min, unofficial time. Not my best time for 10km run, anyway.

Actually, tujuan larian ini diadakan adalah untuk merapatkan jurang pekerja profesional dan bukan profesional dari sektor awam dan swasta yang berbilang kaum di negara ini... konon-kononya lah. Teringat lagi masa aku adik aku tanya, kenapa "larian pekerja muda". Aku dengan konfiden pun jawab... Untuk perkerja muda saja yang boleh join. Kecik hati orang veteran kan, hahaha. Anyway, ada je category veteran tapi sasaran larian ni untuk golongan pekerja muda yang berumur dari 18 hingga 40 tahun.


Antara laluan kami... Jambatan Seri Saujana

Pusing kat sini untuk 3km terakhir

Finisher Medal

Antara yang menarik pasal larian ni, adalah lucky draw yang ditawarkan lah, of cos. Sanggup tu tunggu sampai habis announce baru gerak balik, hahaha. Yelah, who knows, I might be the lucky winners kan. Tapi nampaknya satu pun tak mengena, ni semua sebab YB KJ cabut undi. Tapi macam meragukan juga sebab category E saja yang banyak menang compare to other category. Sampai rata-rata runners yang ada pun  sempat kata "next year kalau ada lagi nak tukar category lah". Hahaha, kecewa punya pasal ya bang.  Anyway, tuah & rezeki masing-masing kan.


One of the reason aku masuk sebab ni lah... wakaka

Nampaknya belum ada rezeki nak setanding dengan Cik Thirah ;-)

After that 10km run, aku suffer teramat kat tapak kaki aku. Until today, still feel the pain, lebih-lebih lagi kalau aku menapak jauh sikit. Huish, risau juga ni. Mak aku cakap salah urat jer. Tapi tanye member-member kat gym, katanya tu normal kalau join marathon. Tapi menjadi kehairanan sebab aku ok saja sepanjang larian & tak pernah plak terjadi sepanjang aku suka marathon dulu-dulu. Emmhhh, dah hampir 2 hari aku tuam dengan ais ni, hopefully getting better before panjat KL tower this weekend, InsyAllah.


4 comments:

  1. salam. hee gudluck cik nuyui tuu ;p

    ReplyDelete
  2. faktor usia kot...tu yg kaki meragam...kehkehkeh

    ReplyDelete
  3. ingat awak tak panjat tower...
    sebab tak update2 lagi... :P

    canner kaki dah ok..?!..

    take care

    ReplyDelete
  4. Busy Kak Su... x smpt nk update lagi. Ok skit dah hari2 tuam :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...