Pages

Monday, February 4, 2013

Again... My First Day



Today officially is my 1st day at new company. Alhamdulillah, everything went smooth cuma masih tak dapat accessible to my PC & locker key tak boleh pakai. Tempat quite strategic... in frony of deputy instr head & jauh skit dari boss n seniors... hehehe. Masih tak tahu which project I was assigned to. My boss cakap please be patient & wait for about 2-3 weeks before I settled everything, reshuffle, man hours assignment… blah…blah… blah. Nampak nye untuk permulaan bulan ini, sambung goyang kaki lagi lah kat company baru ni. 

Staff kat sini, so far peramah & ok. Since today is my first day, so, standard lah malu-malu dulu, jual mahal bila orang offer makan, jadi pendiam dulu & senang cakap jadi budak baik sekejap. Tapi aku takde lah rasa janggal sangat sebab ramai jer kawan aku kat sini… ex-mmcog, ex-coursemate UIA, ex-Aker staff pun ramai jer… siap duduk sebelah aku jer. 

1st day saja aku dah jumpa cik Husna, ex- housemate cik Kay. Dia dah masuk last week lagi tapi baru induction skali dengan aku hari ni. Kami pun sempatlah berkongsi contact no. & ofis extension no. Selama kenal tak pernah pulak nak berkongsi yea... yelah takde kepentingan lagi masa tu. Sekarang dah satu ofis... kerap lah berjumpa gayanye. Maybe esok nak lunch skali… hehehe.


My cubicle

Apa yang tak best, cubicle compartment rendah, boleh jer nampak orang sebelah... nampak muka jelah tapi tak boleh nmpk buat apa lah… emmmhh kira ok lah tu. Tapi kurang privacy skit lah kalau nak touch up time keje.


My today's activity baca jelah apa yang ade kat atas meja... QA procedure, company profile, terms & conditions and blah blah blah

My activity today selain Induction & tour around my new company was reading the whatever documents yang boleh dibaca kat atas meja.

Esok nak kena fikirkan pulak nak buat apa lagi lah kalu my PC still cannot be accessed.

Ok, that's all for today... to be continued on the next entry...more about my new company.

Nite :-)


Reminder: Bilalah nak habiskan entry Transjava aku nie :-(


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...