Pages

Tuesday, December 14, 2010

Apalah nasib kawan aku sorang nie

Hari nie memang aku prasan sangat Polo tak masuk keje....ingat kan lambat tapi dia memang tak datang pun....and semua orang pun macam buat do no jer. Aku agak curious juga cos slalu nyer kalu dia tak datang aku adalah antara org yg dia akan call cakap if tak datang ofis even dia half day. Lead dia pun aku kena inform juga. Dari Offshore pun dia call aku juga, sampai Lead dia Arun pun naik pelik sometime tue. Sampai one time tue Arun tanye aku....Why must he told you not me? heheheh....ntahhh. So, aku just assume dia dah let someone know about his missing.

Pagi2 lagi dalam pukul 9pg mcm tue Abg AKmal MIS call aku tanye pasal Polo. Tanye macam2 plak tue....then, sempat plak tu usik2 aku pasal kahwin....hampeh betul. Tapi apa yg dia tanye aku tue betul2 menjadi persoalan....dia tanye aku sape yg pernah gi offshore pinjam laptop. Aku cakap lah Polo tapi skerang nie cuma maamor jer yg gi site. Tapi aku rase Polo macam dah pulang kan Laptop tue sebab mcm dah lama sangat kan since bulan 10 lagi mase dia gi Erb West. Abg Akmal cuma nak pasti kan sape jer orang nyer cos dia cakap ade org call dia kata laptop hilang tapi dia tak sure yang mana satu.
After lunch, Arun lead Engineer Polo datang kat aku tanye...

Arun: You know what happened to Khairul?
Aku: Emmmhhh....what happened to him?
Arun: You don't know?
Aku: Geleng2 kepala
Arun: Someone broken into His Car....Laptop, passports, blah blah blah .cm .my ....all LOST
Aku: Is it (no wonder lah dia tak datang ofis)...unlucky Khairul

Continue until....

Rupanyer masa aku tengah duk borak2 ngn Arun....Razak, kak Fiza n Sya pun pasang telinga juga....semua pun macam shocked. Yelah semua pun tahu this is not his first time. Before this pun pernah kena juga.
Apa yang aku rase terkejut nyer....His just lost His new Handphone HTC last 2 weeks mase gi Honeymoon kat Cherating. Suddenly, keter plak kena pecah.

Semua pun macam buat andaian His so careless....tapi aku still tak puas hati because aku tak dengar dari mulut dia sendiri...could be other causes.

Aku sempat tanye kt Abg Akmal pasal laptop yg hilang tu....dia cakap kena ganti lah since dah ade dalam contract masa nak pinjam tue. Oh yeke....brape ek kena bayar balik? RM3000++...serius.... banyak tue.

Kadang2 tue sesuatu yg berlaku tue ade sebab nyer....tapi nie aku tak sure apa lah punca nyer. Tapi yang aku pasti....this is a really good lesson for everyone. Dia baru je selamat Kahwin about a month ago n suddenly all this happened....memang betul2 dugaan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...