Pages

Tuesday, July 23, 2013

Percubaan Pertama


Entah kenapa kerajinan tiba-tiba melanda untuk buat something yang aku tak terfikir nak buat tapi ada pernah suatu ketika terasa nak cuba buat.

Memandangkan bulan puasa ni aku OFF dari sebarang outdoor activities & gym... rasa nya inilah masa yang sesuai aku ke dapur kot... hahaha.

Aku akui mula tahu pasal triffle ni sebab ada sahabat GGK yang pernah buat masa gathering iftar 2 tahun lepas, itu first time tau makan, Kalau tak memang tak pernah tau pun... thriffle tu apa ke mende nye. And adik aku yang rajin mencuba resipi pelbagai pun pernah buat juga. Both resipi terbukti terbaik & sedap walaupun cara penyediaan berbeza.

Tengok lapisan thriffle jer nampak macam renyah kan tapi bila tengok resipi dia takdelah susah mana pun. Less than 1 hour preparation.

So, balik je keje semalam terus berdessup ke kedai untuk membeli apa yang patut. 


Antara bahan-bahan nye

Inilah hasil nye... terlebey muatan sebab salah budget size, hehehe

And I got this recipe from myresipe.... and most of the recipe in other blog juga use the same ingredients & method.

Mak cakap lagi sedap dari yang adik aku buat... hehehe. Kira OK lah kot.

Anyway, Worth trying :-)


2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...