Pages

Sunday, December 18, 2011

Recyle Run 2011

Ahad, 18 Dec 2011
Presint 2, Putrajaya
7.30 a.m

Hari ni aku telah gagah kan diri bangun seawall 5.45 pagi semata-mata nak join recycle Run.

Syarat nak masuk larian tak susah mana pun… yang penting korang tak perlu keluar kan sesen pun untuk register, the only thing you need to do is just submit the recyle item yang sudah termaktub dalam syarat2 larian. Lebih senang lagi, hantar jer sampah yang boleh recycle & that’s it… you’re in. Like me, what I did, I just submitted 10 bottles + 10 The Sun newspapers (yang slalu dapat free hari2 kat ofis tu). And all these takes only one day for me to gather all these… sebab nye memang dah ade kat rumah. Anyway thanks to adik Ipar aku yang bersusah payah tolong hantarkan syarat penyertaan aku yea.

Larian hari tu bermula seawall 7.30a.m and these time I run non-stop for 7 km just to make sure that I achieve best time walaupun without the running cip yang slalu aku dapat before larian. Based on my own count, I made it 45 minutes… OK lah tu. Habis jer larian, dapat goodie bag tapi aku amik sendiri sebab nye takde orang yang kasi kat aku pun… orang tak lari pun boleh jer amik sesuka hati sebab nye takde committee yang nak jaga sangat pun. Ade sorang tu siap amik untuk satu family lagi. Aku mula2 tu amik 2 beg jer tapi bila nengok dalam, cuma adecertificate, voucher hearing test (yang aku pasti takkan guna), air kotak Drinho & roti Intisari bakers jer… trus hilang ketamakan nak amik banyak lagi… hehehe. Nak cakap banyak pun tak guna, free kan. Aku agak hairan juga apsal sponsor besar2 macam Milo, 100Plus, Nestle dan yang sewaktu dengan nye lah, takde plak. Sepatut nye government sponsor, it should be a great event sebab nye… rakyat kan patut didahulukan.

Aku perasan ramai juga yang tak puas hati sebab medal banyak dah habis bila sampai finishing line. Yelah aku rase yang most of them yang join larian ni, beria-ia lari semata-mata nak dapat kan medal… tak kira lah walaupun nombor agak tercorot. Tapi nak wat camne kan, only 500 medals are given away, so, nasiblah. Tapi aku prasan ade satu grup ni, boleh diakatakan semua geng2 dia dapat padahal aku tak Nampak pun dia orang berlari masa larian… oppss lupa plak ni kan gomen event so, faham2 je lah. Lucky draw pun aku tak sempat letak no aku sebab kata nye kotak cabutan tu dah penuh… damn, macam mana tak penuh… cuba letak kertas yang kecik je, ni tak, korang kena letak bip larian korang and itupun lepas habis larian… no wonder lah cepat sangat dah penuh. So, sape2 yang sampai lambat skit je memang takde peluang lah nak bertuah.

Apapun aku tetap berpuas hati sebab aku dapat medal. And I love the medal sebab cantik & it was gold.

My medal



3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...