Pages

Wednesday, January 22, 2014

My Umrah Journey Part 1

KLIA Sepang,
Wed, 8 January 2014

Sepatutnya, hari ni adelah hari yang penting, antara yang paling dinantikan… bukan sebab besday Ayah pun memang jatuh hari ni tapi sebab keberangkatan aku, ayah & emak ke Tanah Suci untuk menunaikan Umrah. Alhamdulillah perancangan selama hampir 4 bulan, akhirnya, Allah permudahkan.

Tapi tulah hakikatnya, kita hanya merancang tapi Allah juga yang tentukan. Kami tidak jadi berangkat pun hari ini tapi kami telah diberitahu untuk datang juga ke KLIA sebab takut ada perubahan. Kami datang seawal 4 petang walaupun telah diberitahu mesti berada di Airport pukul 5 petang. Excited punya pasalkan walaupun tahu flight dah delay. Setibanya kami di Airport, ramai sungguh Jemaah yang dah ada… and mostly yang datang dari jauh. Masa tu yang aku perasan cuma ada dua agent sajalah, Rayhar & Andalusia.


Jemaah dikehendaki menghantar beg kargo untuk check-in dulu

Pihak pengurusan Umrah juga terpaksa akur terhadap perubahan flight Saudi Airlines. Memang bukan salah agent pun. Yang pastinya kami dah rugi satu hari. Mungkin bagi aku yang tinggal dekat Kajang tidak lah menjadi masalah sangat tapi kesian pulak yang memang dah datang dari jauh i.e. pantai timur yang memang pagi-pagi dah ada kat KLIA. Kami ditempatkan di Hotel Marriott, Putrajaya sebagai ganti flight delay. Selain dapat stay kat Hotel bertaraf 5 bintang kami juga diberi voucher makan RM25 per person for dinner yang hanya boleh digunakan di Burger King, Secret Recipe & Delifrance KLIA.Semua dibawah tanggungan Saudi Airline.


Keadaan agak terkawal di Marriott sementara menunggu bilik

We got 2 rooms tapi aku nak bersendirian... hehehe

Siap ade Control panel

Walaupun dapat macam-macam pampasan tapi keinginan untuk sampai ke Tanah Suci memang tak dapat dibendung lagi. Masa tu Cuma berharap biarlah tiba-tiba flight ada malam tu juga tapi memang tak lah kalau dah siap bagi macam-macam kann.

Aku yakin Allah masih belum terima kami lagi untuk menjadi tetamuNya pada masa tu. Buatlah macam mana pun kalau belum tiba masanya, memang takkan menjadi & memang ada jer lah halangan nya. Yang pasti ada hikmah disebaliknya. So, redha & tawakal jelah. 

Ya Allah, belum sampai lagi ke Kota Suci Mu… tapi aku sudah diberi berbagai-bagai dugaan.

Anyway thanks to my beloved sisters & brother for sending us to Airport.

To be continued...



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...