Pages

Wednesday, February 20, 2013

KK Family Trip Day 1... Rumah Terbalik


Wed, 23 January 2013
Tamparuli, Sabah 


My second trip after Trans East Java Yogja - Bromo - Ijen - Surabaya. But this time my aim was not to conquer Mount Kinabalu yea.... tapi jalan-jalan bawa my family. Kira nye merangkap tourist guide to my family member.


KK I'm Back again

Actually, memang dah lama plan pun nak bawa mak & adik-adik aku gi trip ke KK ni. Nasib baik lah ade tiket murah sikit last year Nov, around RM150 Return. Yelah, aku saja dah tak terbilang kali nye ke sana tapi tak pernah pulak kan nak bawa family sendiri kan. So, untuk yang pertama kali aku telah berjaya membawa mak & adik-adik aku for the first time naik kapal terbang ke KK.

So, my first destination for Day 1... Rumah Terbalik @ Tamparuli. Since, hotel kami di Seri Kinabalu Resort Kundansang, so, this place memang dah sehala. Ini pun first time aku ke sini juga sebab dulu-dulu masa aku ke sini belum wujud lagi rumah terbalik ni. Rasanye baru officially opened last year.

Tiket masuk RM10 per person. Memang mahal dan tak berbaloi aku rasa sebab rumah nye sejibik je pun. Tapi nak buat macam mana kan, itulah daya tarikan nye, mahal pun masuk juga... hahaha. Nak tahu juga kan... apa yang special nye. So, kenalah masuk sebab pagar dia memang tinggi dan tak boleh nak tengok free dari luar, ok. FYI, taking photo inside the house is strictly prohibited. Tapi kalau nak amek juga boleh tapi standby lah RM100 and your photo will be deleted immediately from your camera.


The Upside Down House

We're accompanied by a lady to explain in detail about this house. Yang pasti semua benda dalam rumah tu terbalik except two things... kipas & satu lagi... can't remember. Even the toilet bowl also upside down... hehehe.

Ade citer dongeng menarik juga disebalik kejadian rumah terbalik nie. Nak dijadikan cerita... anak nye si Richard ni nakal sangat sampai family dia tak tahan & sebab tu juga lah rumah ni jadi tunggang terbalik. Emmhhh... sampai macam tu sekali, macam-macam.


Entrance to Rumah Terbalik

No camera is allowed inside the house

Picture orientation is OK... Kancil Yang terbalik

Lepas pintu keluar ni boleh amek gambo

The upside down house on the other side

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...