Pages

Tuesday, November 1, 2011

FOKUS... FOKUS... FOKUS



Aku tak tahu why lately or maybe dah lama kot tanpa aku sedari… banyak sangat benda aku tak focus.

In term of Kerja kat ofis aku rase... aku dah buat sehabis baik… always meet the dateline, alhamdulillah. And I always to be focused in any project matters related to my discipline. Kalau tak focus pun… cuma kena marah dengan Bos lah kot… tak pun affect performance appraisal.

Tapi aku bukan lah nak citer pasal aku focus keje ke tak… out of topic sebab keje kan amanah, so, aku rase bersalah sangat kalau tak buat kerja dengan jujur.

Dulu masa belajar pun xde lah plak masalah fokus ke tak nie... sebab nye kalau subjek tu memang aku suka aku memang akan kasi full focus kat dalam kelas and kalau tak suka pun aku akan buat2 suka and trying to be fokus. Maybe sebab nak menimba ilmu kan, so, benda baik ni, kalau niat kita baik Insyallah Allah akan terang kan hati kita & lapang kan dada. So, kalau tak focus pun… fail exam jelah takpun result cukup2 makan jer.

Tapi… lain citer nye kalau bukan fokus pasal keje atau belajar…

Aku rase benda ni kalu orang tak tegur maybe aku tak aware. Tapi hakikat nye aku memang tak fokus dalam banyak benda especially benda yang takde sangat kaitan dengan aku... yang telah diakui oleh sesetengah pihak yang rapat dengan aku.

Ok aku nak stress kan kat sini... bukan aku tak interested dengan benda lain tapi kekadang tu aku ni terlalu banyak sangat fikir benda lain, so, bila dah banyak sangat pikir, memang tak boleh nak fokus pada satu benda... lagi-lagi kalau benda-benda remeh & takde kepentingan sangat kat aku. Kekadang tu orang suka cakap aku ni pelupa (dah banyak kali cakap pun tanye lagi... keep asking the same thing padahal baru je tanye tadi) tapi actually bukan pelupa... aku tak fokus masa orang tu cakap dengan aku... or maybe masa tu too many things I have to capture & digest at the same time... so, mana yang sempat aku fokus tu, Insyallah aku akan ingat.

Tapi yang pelik nye, kalau benda tu relevant dengan aku... lebih2 lagi mengata pasal aku... fuhh... automatically everything is nice to hear, full focus and siap boleh buat reminder untuk diri sendiri. Sebab apa?? Sebab relevant to myself.

Tapi disebabkan ketidakfokusan aku ni... aku tau aku dah banyak melukakan hati orang yang rapat dengan aku. And kekadang benda ni pun boleh buat bergaduh & orang merajuk. Kalau merajuk tu boleh tahan lagi tapi kalau putus sahabat... memang aku rase ketidakfokusan aku dah sampai tahap orang bengang and menyampah. Hopefully this will not happen to me.

But trust me, I never meant to hurt anyone’s feeling. Jauh sekali nak putus saudara.

Orang cakap wanita berunsur api ni pendengar yang setia or penasihat yang baik… emmhhh aku akui sometimes... maybe… but at certain point maybe I’m not that perfect.

Aku akui aku masih terlalu lemah lagi untuk memahami isi hati orang disekeliling aku walaupun dah lama kenal. There are still a lot of things I need to learn…learn…learn and in doing that & to make sure it does happened… yes… I need people around me to guide me, give me support, always remind me & always there when I need them.

Believe me… I was trying hard to be a good listener and be more focus in everything I do. Insyallah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...