Pages

Tuesday, May 17, 2016

My KL Towerthon 2016

Menara Kuala Lumpur
Sunday, 15 May 2016


Misi tahun ni nak mencapai masa less than 30min nampaknya hanya tinggal mimpi. Walaupun dah try to push to the limit. What can I say? This is only part of training. Aku pasrah. 


Congrats to myself

Teringat member marathoner yang first time join KL towerthon. Happy giler dia bila aku cakap aku dapat buat 36min saja. Happy sebab dia kata dia dapat beat masa international hiker, wakaka. Adoi, memang tak boleh blah ayat cikgu Farah ni. I belum sampai tahap international lagi walaupun I suka hike kat obersea, hehehe. Tapi aku cuma nak stress kat sini lah. Panjat tangga KL tower memang tak sama dengan panjat bukit or gunung ya. Seriously, aku lebih prefer naik bukit Saga 5X kot dari diberi pilihan panjat KL tower. Bukan nak riak tapi aku rasa orang dah pernah naik, akan rasa azab nya. Aku yang buat trainig 30 tingkat sehari pun selama sebulan kat Menara Technip & every week training bukit Saga pun belum mampu nak capai masa terbaik panjat KL Tower. Yelah panjat bukit Oxygen memang cukup, natural ventilation tapi KL tower ni, rasa macam tak cukup oxygen je nak bernafas.


GSH yang masih kekal meneruskan tradisi

Cikgu Farah ni marathoner yang hyperactive ;-)

Masih lagi kecewa sebab tak dapat nak meet the target tapi, bila memikirkan cukup nafas lagi penting, so, aku mengalah. Flashback, masa dah sampai level 15, run keeper dah notify 30min, barulah kelam kabut nak pecut. Tapi memang seriously kali ni aku rasa macam semput sikit bila dah sampai level 10 tu. Tak tahu kenapa but I think I really need oxygen to boost my energy yang dah tinggal 30% tu. Masa tu jugalah ntah kenapa aku terfikir if anything happened to me, masa tu nak sampai level 24 masih jauh lagi. 

Tapi aku tetap nak menyalahkan orang yang ajak makan besar sabtu lepas. That's my biggest mistake. Dah tahu nak panjat tangga & ada target, sapa suruh pulun makan tak ingat dunia kan. So, padahnya perut binasa. Energy pun out, hahaha. Next time kena lebih peka & beringat lah nampaknya.

Aku agak kecewa juga dengan pengurusan KL Towerthon kali ni. Tak tahu mana silapnya, kami terpaksa menunggu 1 jam lebih nak dapat turun ke ground level. Sudahlah tempat kami menunggu penuh dengan para peserta, padat & panas pulak tu. Sampai ada a few runners yang sesak nafas disebabkan kesesakan menunggu turn lift nak turun ke bawah. Next time, PLEASE take note on this situation KL Tower, this is not your first time organizing international event.


Bayangkan, satu jam bersesak nak tunggu lif turun bawah

Perjuangan kami tak berakhir di KL tower saja. Next, recovery climb di Bukit Saga pulak. Dah pukul 10 lebih pun masa tu tapi kami gagahi juga sebab nak practice for next international hiking trip, hahaha.


Finisher... Hill of Hope

Recovery Climb di Bukit Saga pulak

Actually, aku dah jadikan Towerthon ni part of my acara tradisi setiap tahun. Tak tahu lah next time nak join lagi ke tak. Rasa macam tak gagah lagi nak lawan masa less than 30min tu. Tapi masih belum give-up. Rasa memang boleh buat kalau ada proper Oxygen supply & extra hard training, perhaps.  




Till then, until the next run.


1 comment:

  1. assalam & hi

    saya ada baca entry cik pasal yang hiking di pine tree hill, dimana & bagaimana nak daptkan permit utk hiking kt situ..?

    kindly please contact me at 0194797916...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...