Pages

Wednesday, September 3, 2014

Parking Fee naik lagi


Aku rasa dari tahun lepas aku mula masuk keje kat company sekarang, ini dah merupakan kali ketiga kenaikan harga parking kat sebelah JCorp building ni. Bukan RM1 dah terus RM2... oppss RM4 for 1st one hour & RM8 maximum. Takde beza pun bagi aku yang memang akan parking lebih daripada 8 jam sehari... Huh.

Walaupun company ada peruntukan RM200 per month for parking for executive still aku rasa macam tak patut dia nak naikkan. I still have to pay my own money first. Aku tak terkilan sangat kalau parking kat dalam bangunan tapi ini open parking kot. Nak jalan ke ofis aku from parking jer dah 10min with normal pace. Kesian juga kat non-exec yang tak entitle parking allowance.

Agaknya kalau dah siap MRT ni terus 100% naik kot sebab station dia kat belakang parking ni sahaja.

Anyway, memang aku dah boleh agak dah sebab ada parking yang berhampiran dah tutup, so, apa lagi amik kesempatan lah sebab dia tahu we had no choice. So, rumours aren't just rumours. Naik pun terpaksa lah bayar juga. Nak buat macam mana kan... life has to go on. Macam ni lah hidup kat kota yang penuh pancaroba.


What I feel...

Nak cakap banyak pun tak guna.

Life is getting much harder nowadays. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...