Pages

Monday, September 12, 2011

Sihir guna gambar dalam facebook??


12 Sept. 2011

Akbar Kosmo


Balik2 je hari ni, buka suratkhabar feveret mak aku ... Kosmo... Ade Topik utama yang sangat menarik perhatian aku. Belum sempat pun aku habis baca... baru bace headline je nie (dengan suara yang agak lantang)... mak aku pun mulalah membebel kat sebelah aku. Haa lebih kurang macam ni... korang2 jangan nak mengada-ngada letak gambo bagai dah kat FB, sekarang ni macam2 dah orang boleh buat, mana tau orang nak dengki dengan kita, senang je nak hantar macam2.... blah blah blah (secara ringkas nye). Panjang lagi sebenar nye mak aku cakap tapi aku pendekkan jelah sebab apa yang mak aku cakap tu je dah summarized kan content of the topic.


For more info, refer to this ...Disihir guna gambar dalam facebook


Yang aku pelik nyer, mana pulak mak aku tau aku suka upload gambo kt FB. Aku siap buat lawak dengan mak aku... alah orang tak popular pun mak sapa je yang nak kenakan... hehehe.

Aku tak tau lah kebenaran citer ni sebab published pun kat Akbar Tabloid kan. Kalau dah serius sangat kes macam ni apsal tak published kat Akbar utama je.

Pengguna facebook kat seluruh dunia je dah hampir 600 juta, so, sape2 je bolah jadi mangsa kepada orang-orang yang memang takde keje ni.

Emmhhh... aku pun tengah fikir2 nie maybe aku takkan delete kot gambo2 aku tapi I will set to selected people only which can view my photos... this is the best way...yang mana dah lama aku praktikkan pun. Yelah, kadang2 gambo2 aku tu lebih kepada nak kasi tau kawan2 keseronokan berjalan2, berkongsi kegembiraan & atas permintaan pihak2 tertentu ... bukan nak tunjuk aku cun pun, lesung pipit aku ke, senyuman aku yang menawan ke or whatever lah yang kurang menyenangkan hati setengah2 pihak tu kan. Harap dimaafkan.

To All my dearest friends out there, try to be more alert after this... don't simply published your personel photo to public. If you still really want to publish, just let the people you can trust only to view your photos. This is reminder to myself as well.



2 comments:

  1. pasni leh arr letak gambar vespa merah pengganti diri... muahahahah..
    so,limitknlh upload gambo muka kt fb, kalo p jejln letk je gambo pblic phone ke, pokok2 ke, ayam ke..eh ayam pulak.. (marah kang puan ayam...ekekeke),s/board ke..x pun pakai je topeng spyderman ke batman... :-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...