Pages

Friday, October 1, 2010

Kesian kt MyVi aku lagi


Semalam after main badminton aku amik MRR2 nak balik Kajang. On the way nak balik, jam punyer lah panjang padahal dah pkl 8 lebih mcm tue….dalam hati…aku dah agak dah nie…tak jam nak masuk Pandah Indah…mesti ader accident nie. Sah, mmg ader 2 kereta berlanggar kt Lorong memotong. Tulah yg aku sangkut 15 min juga lah….sempat juga aku ckp2 sendiri…mesti bw laju pastu x sempat brake. Biase lah driver sekrg suke cucuk belakang kalu nk cepat.

Tapi aku bukan nk citer pasal sgt psl tue pun cos aku pun accident juga semalam. Tapi bukan lah kt MRR2…kt Saujana Impian….lebih kurang 5min lagi nak smpi umah aku. Mase baru dalam 8.40 mlm mcm tue. Aku kt traffic light mase tue…bila lampu hijau jer…start tekan minyak jer nak ke depan…suddenly ader motor dari kiri aku pintas nak ke kanan…mmg alamat x sempat lah aku nk stop dari langgar dier. Tapi luckily aku sempat brake mengejut…kalu tak hancur ranap lah keter aku. Yg aku pelik tak plak dia pintas keter yg kt dpn aku yg dah lepas tue…aku plak yg jadi mangsa.

Aku tak rase salah aku…cos lorong yg aku amik tu mmg untuk buat U-turn or terus ke depan. Aku dah cakap kt akak tue…sy tak bagi signal nk masuk kanan makna nyer sy nk terus lah. Yg aku tak puas hati keter depan aku tu pun terus…perasan plak dier. Selama nie pun aku slalu amik lorong yg sama mase kt traffic light.

Aku agak pelik...akak nie cakap punyer lah baik...husband dia yg bw motor plak tak bercakap lansung...last2 aku settle kt situ je lah. Malas nk report since aku pun tak cedera, cume keter aku jelah....huhuhu. Aku kasi dia RM50 cos aku tengok lampu motor dia dah pecah. Akak tu plak cedera kt kaki dia sbb terjatuh mase aku langgar dier. Barang2 die beli plak habis terabur merata tgh2 jalan tue. Motor dia baru plak tue.

Keter aku plak....hilang plate no. WRS. Tak sempat aku nk cari cos keter tgh byk mase tue…malam plak tue n…aku plak pakai all black…kang lain citer plak jadi nyer. Bumper depan kanan terbuka…clip dier pun dah tercabut. Bercalar-calar juga lah….emmmhhh.

Petang nie plan nk gi workshop jap… katup mana yg nk terbuka tue. Tampal balik WRS yg dah hilang tue…

Aku memang ader plan nak ganti bumper depan tue since aku punyer kite slalu berbunyi lately….since last year accident. Tapi tak plak aku harap tunggu org langgar aku lagi…maybe I have done something wrong yesterday. Mana lah tahu kan.

Hopefully it will not happen again. I will try to be more alert after this.


Clip bumper depan pun terbuka...rase2 kalu tak tutup bw laju2 terbuka tak??

"WRS" yg hilang


3 comments:

  1. kay pun dh lama ilang paku2 kat depan bumper tuh...

    ReplyDelete
  2. Kalo bwk kete aku paling takut dgn motor sbb diaorg ni bwk tak dijangka,cilok sana sini,kita yg kena alert.

    ReplyDelete
  3. sabor je la nurul. syukur memasing tak cedera. kete bleh repair tak pe.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...