Pages

Friday, August 27, 2010

My Ramadhan

Alhamdulillah, hari ni genap 17 hari umat Islam dah berpuasa.

Ingat bulan pose nie, bleh lah nak balik awal….tup tup…kena buat OT plak. Dari awal puase sampai lah sekrg memandangkan department aku byk sangat deliverables need to complete by October especially for Infill package….warghhh. Semenjak balik dari Miri ni, ingat bleh lah nak goyang2 kaki dulu ke….emmmhh nampak nyer mimpi je lah di siang hari. Di tambah dengan ketiadaan CCF yg suddenly resigned & also YV… will be away for one year study leave kt UK.

So, everyday duk lah aku kt ofis smpi pkl 6.45pm baru balik…kenapa bukan 6.30pm? Sbb time nie Jalan Tun Razak baru clear. Thanks tu org yg duk kt tepi tingkap instrument yg sering memberi kan info trafik terkini. And by the time nak buka… baru sampai umah, luckily, balik trus makan aje lah. Cuma ade certain mase tu je yg terlajak skit cos terkeluar lambat skit.

Lepas buka plak Solat Maghrib pastu kelam kabut siap gi masjid. Dalam 10 or 10.30pm, habis solat. Pkl 11 dah tido…zzzzz. Esok nyer, bangun 4.30 or 5am nak sahur plak. Pastu siap2 nak gi ofis dalam pkl 6.30am. Tak sambung tido pun. By 7.10am or 7.20am aku dah sampai. Sekian…Itulah rutin aku hari2 sampai lah hari nie for this Ramadhan.

Tapi apa yg istimewanyer 17 Ramadhan ini…Al-Quran diturunkan atau lebih tepat lagi wahyu yg pertama diturunkan di Gua Hirak. So, satu tarikh penting yang perlu diingati dan dihayati oleh seluruh umat Islam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...